woensdag 6 januari 2010

Agatha

Dit is één van de beren van mijn nieuwjaarskaart. Ik kocht haar op
een internationale berenbeurs in Rotterdam. Gemaakt door een
nederlandse berenmaakster. Ze had geen naam. Toen ik haar zag,
met haar jasje, sjaal en hoed, moest ik plots denken aan mijn
favoriete schrijfster Agatha Christie. Dus noemde ik haar 'Agatha'.
Alles ingepakt en klaar om te vertrekken ... misschien wacht ze
wel op de Orient Express.

This is one of the bears on my New Year's card. I bought her on
an international bear fair in Rotterdam. Made by a Dutch artist.
She had no name. When I saw her, with her jacket, scarf and hat,
I was suddenly reminded of my favorite writer Agatha Christie.
I decided to call her 'Agatha'.
All packed and ready to go ... perhaps she's waiting for
the Orient Express.






'Moord op de Orient Express' is een detectiveroman van
Agatha Christie.
De Orient Express was een beroemde luxetrein van
Parijs naar Istanboel.

'Murder on the Orient Express' is a novel by Agatha Christie.
The Orient Express was a famous luxury train from

Paris to Istanbul.


8 opmerkingen:

  1. Agatha is beautiful
    She looks like a very happy bear
    Have you read any Agatha Raisin Mysteries?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze heeft toch ook een boek geschreven over een moord op de Nijl (ik weet de titel niet meer precies). Ik woonde drie jaar in Egypte en ben toen in het hotel geweest waar ze het boek geschreven heeft. Prachtig was dat! Leuk dat je beertje naar haar vernoemd is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sylvia, thanks for dropping by to see me....I think you would love Agatha Raisin.
    The author is M.C.Beaton
    she is a British author
    There is a whle series of them
    starting with Death By Quiche

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh,is that your gray cat? Is his name Moesj?
    He is beautiful
    I adore lovable gray cats

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Agatha is so cute, Sylvia! Love her green outfit, and your vignette is fabulous.
    Monicax.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Agatha is a very sweet bear! What a perfect name! Thank you for commenting on my blog today! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. very nice your teddy bear with the name Agatha, the winter is very tough this year, and we're only in mid-January, long live the spring!

    Good Sunday Sylvia

    Marlow

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne blog heb je! Ik ga nu lekker wat neuzen bij jou. Hoop dat je aan de mijne ook iets hebt. In ieder geval we wonen kort bij elkaar kan ook nog eens van pas komen hé. Je weet maar nooit.
    groetjes en nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen