vrijdag 25 december 2020

Banana Bread


The Inner Circle : Hygge prompt - Wrap it up

Inspired by Donna Hay's 'the festive issue'


When I have overripe bananas on hand I make banana bread ...
this healthy recipe from Sandra Bekkari's book 'Fast Food'
is my favorite ... with peanut butter, hazelnuts and chocolate.
So delicious ! :-)

*

Als ik overrijpe bananen voorhanden heb, maak ik bananenbrood ...
dit gezonde recept uit Sandra Bekkari's boek 'Fast Food'
is mijn favoriet ... met pindakaas, hazelnoten en chocolade.
Overheerlijk ! :-)


BANANENBROOD
met pindakaas, hazelnoten en chocolade

Ingrediënten

125 g havermout (fijn)
75 g hazelnootmeel
1 el bakpoeder
2 grote eieren
3 rijpe bananen
2 volle el pindakaas
30 g pure chocolade (70% cacao), fijngehakt
1 handvol hazelnoten, fijngehakt


Bereiding

1.Verwarm de oven voor op 180°C.
2.Mix de havermout tot meel in de blender.
3.Doe in een mengkom, voeg het hazelnootmeel,
  bakpoeder, snufje zout toe en meng.
4.Mix de eieren, bananen en pindakaas in de blender.
5.Voeg toe aan de droge ingrediënten en meng.
6.Voeg de stukjes chocolade en hazelnoten toe en meng.
7.Giet in een cakevorm van 20cm x 10cm
  bekleed met bakpapier.
8.Bak 45 minuten.
9.Zet de oven af en laat het broodje afkoelen
  in de oven met de deur op een kier.

Smakelijk !


Fijne feestdagen !
Happy Holidays !
Sylvia

4 opmerkingen:

  1. Wowww Sylvia, met een knorrige maag ondanks het Kerstdiner,
    lachen die heerlijk ogende plakken bananenbrood me toe. Wat ziet
    dat er heerlijk uit zeg. Ik denk [maar misschien heb ik het mis]
    dat zo'n brood door de toevoeging van bananen en de pindakaas
    een beetje plakkerig is, en dat vind ik juist zo heerlijk.
    Ook bij een goede kwaliteit Kerstbrood met noten en echt spijs
    heb je die plakkerigheid en ik veronderstel dat het bananenbrood
    dat ook zo heeft.
    In ieder geval heb ik je recept opgeslagen en ga het zeker een keer maken.
    Je hebt dit goddelijke brood mooi vastgelegd ;-)

    Lieve groet,
    Josephine,
    Fijne dagen,
    ………….. ⋱ ⋮ ⋰
    ………….. ⋯ ✰ ⋯
    ………….. ⋰ ⋮ ⋱
    ……… …….*•♥•*
    …… ……. *♥♫♫♥*’.
    … …….. *♥•♦♫••♥*
    ……… *♥☺♥☺♥☺♥*
    ………*♥•♥#♠*♥#♥•♥* ‘
    ……..*♥♫♥♥♫♥♥♫♥♫* ‘
    …….*♥♥☺♥♫♥♫♥☺♥♥*’
    ……*♥♥♣♫♥♣♥♥♣♥♫ ♣♥♥*’
    ….’*♥♥♣♥♫♥♥♫♥♥♫ ♥♣♥♥*’
    ….*~~**~~**~***~~**~~*
    ….(▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓)
    _____███████████
    ♥:♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥: ♥:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Sylvia, it sounds like a really delicious recipe with the hazelnuts, peanut butter and oats as the base! I will have to try your version. A very beautiful version!! 🙌🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your banana bread looks so yummy! Never seen a banana bread that has chocolate and what a great idea!
    I hope you are enjoying a wonderful holiday, Sylvia! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmmmmm....het zit er weer op....fijne zondag morgen...en een heerlijke week liefs Ria 🍀💕🍀

    BeantwoordenVerwijderen